HAHAHAHA ANTWERP IN YOUR FACE WANKERS

Respecteer de regels van dit forum zodat dit forum duidelijk en met respect voor ieders mening kan gelezen worden.

Re: HAHAHAHA ANTWERP IN YOUR FACE WANKERS

Berichtdoor Arno » do mei 31, 2012 9:50 pm

Caloes schreef:Sorry, maar dit is toch een non-discussie; AAC was een clubke van Engelse studenten en La Gantoise van de Gentse franstalige bourgeoisie.
Wat is daar bij beide ploegen nog van overgebleven? De identiteit van een club is niet vast te leggen in een stamnummer. De identiteit wordt voor mij grotendeels bepaald door zijn fans en die zijn na de fusie grotendeels hetzelfde gebleven. Rupelboer is bvb geen supporter van Lazio vanwege hun schitterende voetbalprestaties, maar meer omdat de club dichter bij zijn persoonlijke leven en overtuigingen staat dan Atlanta Bergamo.
Ik lees hier dikwijls dat supporters meer begrip hebben voor een Antwerpenaar die Deurne-fan is dan een Anderlechtsupporter. Ik niet. Anderlecht zou als club met zijn status en grandeur meer bij mij passen dan Deurne. Ik ken Antwerpenaren die liever naar Lierse of Waasland gaan dan naar die twee "crapuleuze" clubs. Ik versta dat volledig al is mijn perceptie van Beerschot dus nog altijd meer van de club met standing dan een agressieve club.
Ik vind de "haat" tussen beide clubs ook groter dan vroeger al was er toen meer agressie rond de stadions (dat was echter hooliganisme). Vroeger dacht je bijna enkel aan die andere club in de week van de derby. Nu is het een constante. Komt vooral door het virtuele opbod van wie nu wel de beste supporters heeft.


Dit komt vooral omdat zij al jaren aanmodderen in tweede klasse en sportief niks meer voorstellen waardoor zij constant de aandacht moeten leggen op allerlei randzaken. De rivaliteit met Beerschot is het enige wat hunnen dag nog goedmaakt, want wat hebben zij voor de rest?
Arno
 
Berichten: 140
Geregistreerd op: do nov 30, 2006 7:15 pm

Re: HAHAHAHA ANTWERP IN YOUR FACE WANKERS

Berichtdoor ratão » do mei 31, 2012 9:58 pm

ratcommander schreef:'Grote transfers voor Antwerp na overname van investeerders uit Qatar'


Door KennethVandesteene | 31 Mei 2012 om 21:10 | Bron: Diverse media | Wed 50 euro gratis


RFAC Antwerp laat zich niet ingraven. Gunther Hofmans, dé man bij Antwerp, gaf ons te kennen dat de club onderhandelt met rijke investeerders, om de club asap weer naar eerste klasse te brengen. Daarbij denkt het aan Logan Bailly en Walter Meeuws.

The Great Old zou overgenomen worden door rijke investeerders uit Qatar. Die investeerders willen de oudste ploeg van het land zo snel mogelijk terug in de Jupiler Pro League zien spelen. Daarvoor zouden ze graag de geldbuidel open trekken.

Logan Bailly zou de eerste transfer kunnen worden. De ex-doelman van Genk kreeg geen niet contract bij de Limburgers, en is een vrije speler. Een alternatief voor Bailly zou Kenny Steppe zijn, momenteel spelend voor SC Heerenveen.

Walter Meeuws zou dan terug keren naar het vertrouwde nest, om de functie van oefenmeester te beoefenen. Momenteel is hij in dienst bij Wadi Degla FC (Egypte). Onder Meeuws groeide Antwerp in de jaren '90 uit tot een subtopper in de hoogste regionen van België.



Lees verder: http://www.voetbalnieuws.be/news/25513/ ... z1wTbW2IYu

??? Is het al terug 01 Apr of wil de Gunther een massale verkoop van abonnementen uitlokken, dit lijkt verdacht veel op stemmingmakerij...


Zou den Hofnar weer aan de paddo´s gezeten hebben?
ratão
 
Berichten: 3059
Geregistreerd op: wo maart 07, 2007 9:02 pm

Re: HAHAHAHA ANTWERP IN YOUR FACE WANKERS

Berichtdoor Rupelboer » do mei 31, 2012 10:59 pm

Caloes schreef:Sorry, maar dit is toch een non-discussie; AAC was een clubke van Engelse studenten en La Gantoise van de Gentse franstalige bourgeoisie.
Wat is daar bij beide ploegen nog van overgebleven? De identiteit van een club is niet vast te leggen in een stamnummer. De identiteit wordt voor mij grotendeels bepaald door zijn fans en die zijn na de fusie grotendeels hetzelfde gebleven. Rupelboer is bvb geen supporter van Lazio vanwege hun schitterende voetbalprestaties, maar meer omdat de club dichter bij zijn persoonlijke leven en overtuigingen staat dan Atlanta Bergamo.
Ik lees hier dikwijls dat supporters meer begrip hebben voor een Antwerpenaar die Deurne-fan is dan een Anderlechtsupporter. Ik niet. Anderlecht zou als club met zijn status en grandeur meer bij mij passen dan Deurne. Ik ken Antwerpenaren die liever naar Lierse of Waasland gaan dan naar die twee "crapuleuze" clubs. Ik versta dat volledig al is mijn perceptie van Beerschot dus nog altijd meer van de club met standing dan een agressieve club.
Ik vind de "haat" tussen beide clubs ook groter dan vroeger al was er toen meer agressie rond de stadions (dat was echter hooliganisme). Vroeger dacht je bijna enkel aan die andere club in de week van de derby. Nu is het een constante. Komt vooral door het virtuele opbod van wie nu wel de beste supporters heeft.


Ik heb ook altijd gezegd meer respect te hebben voor een Antwerpenaar die naar Antwerp gaat in plaats van naar Anderlecht, maar in deze uitleg kan ik mij wel vinden.
Kiel schreef:Grote bollen hè, jom. Grote bollen hè!
Avatar gebruiker
Rupelboer
 
Berichten: 12134
Geregistreerd op: za dec 10, 2005 2:54 pm
Woonplaats: Antwerpen-Zuid.

Re: HAHAHAHA ANTWERP IN YOUR FACE WANKERS

Berichtdoor Tammen Beer » do mei 31, 2012 11:35 pm

Rupelboer schreef:
Caloes schreef:Sorry, maar dit is toch een non-discussie; AAC was een clubke van Engelse studenten en La Gantoise van de Gentse franstalige bourgeoisie.
Wat is daar bij beide ploegen nog van overgebleven? De identiteit van een club is niet vast te leggen in een stamnummer. De identiteit wordt voor mij grotendeels bepaald door zijn fans en die zijn na de fusie grotendeels hetzelfde gebleven. Rupelboer is bvb geen supporter van Lazio vanwege hun schitterende voetbalprestaties, maar meer omdat de club dichter bij zijn persoonlijke leven en overtuigingen staat dan Atlanta Bergamo.
Ik lees hier dikwijls dat supporters meer begrip hebben voor een Antwerpenaar die Deurne-fan is dan een Anderlechtsupporter. Ik niet. Anderlecht zou als club met zijn status en grandeur meer bij mij passen dan Deurne. Ik ken Antwerpenaren die liever naar Lierse of Waasland gaan dan naar die twee "crapuleuze" clubs. Ik versta dat volledig al is mijn perceptie van Beerschot dus nog altijd meer van de club met standing dan een agressieve club.
Ik vind de "haat" tussen beide clubs ook groter dan vroeger al was er toen meer agressie rond de stadions (dat was echter hooliganisme). Vroeger dacht je bijna enkel aan die andere club in de week van de derby. Nu is het een constante. Komt vooral door het virtuele opbod van wie nu wel de beste supporters heeft.


Ik heb ook altijd gezegd meer respect te hebben voor een Antwerpenaar die naar Antwerp gaat in plaats van naar Anderlecht, maar in deze uitleg kan ik mij wel vinden.


Ik volg de uitleg ook helemaal, dus ook dat Anderlecht meer aanleunt bij mijn voetbaldenken dan welke andere club dan ook (en dat heeft niks met de kleuren te maken).

Ieder z'n mening maar als ik dan soms lees dat men hier zegt dat het dikke nekken zijn die van Anderlecht, dan komt mijn haar recht omhoog.
Een Antwerpenaar die dat zegt is geen Antwerpenaar volgens mij, toch niet in de sociologische zin van het woord.

Het doet me trouwens denken aan de meest leerrijke topic ooit hier.
Man wat ben ik toen geschrokken van het minderwaardigheidscomplex van sommigen ten opzichte van Anderlecht (want dat is het hoor!!)

De contradictie die hierboven aangehaald wordt klopt eveneens : vroeger was er eigenlijk geen haat tegen rafc, wel een rivaliteit, maar er waren inderdaad meer rellen rond het stadion voor en na de match.
BEERSCHOT, de naam alleen al.

Cultuurrelativisme en multiculturalisme zijn strijdig met het gezond verstand en de feiten.
Tammen Beer
 
Berichten: 6512
Geregistreerd op: do dec 29, 2005 12:55 am
Woonplaats: Antwerpen

Re: HAHAHAHA ANTWERP IN YOUR FACE WANKERS

Berichtdoor Irriducibili » vr jun 01, 2012 12:27 am

waterrat schreef:1 enkele jaren geleden had één van de forumleden hier, de fresque, een website over de geschiedenis van het belgische voetbal. Hij had toen beslag kunnen leggen op de oprichtingsakte van r*fc, AA La Gantoise en Cercle de Bruges.

2 Bij de verhuis naar deurne zijn de meeste spelers, niet meegegaan, en hebben dan BEERSCHOT opgericht. Schandwerp heeft toen ook 1 jaar forfait moeten geven, wegens gebrek aan spelers.

1 Ik heb dat document van Gantoise hier ook nog wel ergens staan. Voor hun vervlaamsing naar KAAG heetten ze ARAG en veel supporters noemen daar hun club nog zo.

2 De club Beerschot bestond reeds toen de spelers van antwerp overkwamen indertijd, het is een fabel dat wij uit hen zijn ontstaan.
basher schreef:Kan er mij iemand de bijlage van de Flair van vorige week bezorgen?
Avatar gebruiker
Irriducibili
 
Berichten: 6432
Geregistreerd op: vr dec 09, 2005 12:52 pm
Woonplaats: tzuid

Re: HAHAHAHA ANTWERP IN YOUR FACE WANKERS

Berichtdoor Garage » vr jun 01, 2012 12:30 am

wurlitzer schreef:ja die mentaliteit"we zijn wa beter dan een ander"is nog steeds diep ingebakken in de geest van de club.


Mentaliteit?

Wij zijn gewoon beter dan een ander! UITROEPTEKEN!
Garage
 
Berichten: 2730
Geregistreerd op: vr dec 09, 2005 1:02 am
Woonplaats: Bekendste dorp van Europa: Schengen, Luxemburg

Re: HAHAHAHA ANTWERP IN YOUR FACE WANKERS

Berichtdoor Emma » vr jun 01, 2012 1:00 am

Patvantstad schreef:Het klopt wat iemand hier zegt : tijdens de voetbaljaren 60 en 70 was de haat tussen Beerschot en rafc vrijwel onbestaande en dus zal je bij Beerschotters van die periode minder pure anti-gevoelens hebben.
Ik spreek uiteraard niet voor de spionkop van toen, waartoe ik weliswaar nooit ten volle heb behoord.

Misschien waren de gemiddelde Beerschotsupporters ook meer nuchtere supporters die meer voor het voetbal kwamen, eerder dan dat ze bezigwaren met de tegenstrever en de tegensupporters zoals anno 2012.

Het is dan ook niet zomaar dat wij de voorbije jaren vaak vies bekeken werden door vele andere supporters, omdat we meer energie staken als supporters in het neerhalen van de vijand dan dat we onze ploeg vooruitschreeuwden (hetgeen vroeger de hoofdtaak was van supporters, positief supporteren zeg maar).

Voor alle duidelijkheid : voor mij zijn beide Beerschotsupportersculturen evenwaardig hoor!!

Ik vind me rationeel in beide, maar volg dus wel het gevoel van Emma.

Voor alle duidelijkheid bis : ik heb ook leedvermaak met de grote som geld die ze daar nu moeten betalen hoor!!


Welja Pat dat is het wat ik bedoel, maar zoals Garage e.a. ook zeggen: het deurne van nu is allesbehalve het antwerp van toen en we mogen niet blijven hangen in de mentaliteit vd jaren '60 en '70
de clan zit er, ze willen gratis een niew staddion, de politiek zit erachter en ze gaan wat procederen tegen ons over die niet gespeelde oefenmatch
voetbal is business geworden en - alhowewel 2 clubs in 1ste in een stad als antwerpen comemrcieel leefbaar zou moeten zijn - elke euro di naar hen zou gaan, is er natuurlijk ene minder naar ons qua sponsoring van voetbal in antwerpen...
los van het feit dat ze op ons graf hebben staan dansen 10 jaar lang

dus conclusie, ik sluit me aan bij de jaren 2010: het wordt tijd dat wij nu wat gaan dansen op hun graf :b
ik denk dat ik wat te veel op de melancholische toer was toen ik over heimwee naar de derbies begon....
noem het maar de bocht van emma
Avatar gebruiker
Emma
 
Berichten: 1730
Geregistreerd op: za feb 11, 2006 7:51 pm
Woonplaats: 't Zuid

Vorige

Keer terug naar De regels van dit forum

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten