Ben ook benieuwd wat ze gaan doen, maar volgens mij is het simpel. Ze gaan ofwel nog wat proberen verder proceduren en het zo lang mogelijk rekken, maar dat is zo goed als onhaalbaar (het gaat immers over cassatie). Wat je ook uit de kast haalt: vroeg of laat zal er betaald moeten worden. En hun apenverhalen over "rijke investeerders" zijn waarschijnlijk de zoveelste idiote verzinsels. Geen enkele investeerder zal na gisteren mee in het germinal-verhaal stappen. De enige mogelijkheid die ik zie is dat ze die 1.5 miljoen zelf bijeen krijgen. Dat Joske dat geld op tafel gaat leggen kan ik echter niet geloven. Hofnar zelf heeft geen middelen en Don Eddy zal ook niet staan te springen.
Hun budget is rond de 3 miljoen euro als ik mij niet vergis. Ik weet niet wat het budget van de andere tweedeklassers is, maar ik kan mij niet inbeelden dat je met 1.5 miljoen euro toekomt (dus dat die andere helft voor Gram zou worden gereserveerd). Dan moet je overigens heel wat spelers van de hand doen, mits een Wamfor en consoorten wrs meer verdienen dan de gemiddelde verdedigende middevelder van pakweg Wetteren. Dan speel je WEER geen kampioen, moet je mss zelfs strijden tegen de degradatie, krijg je WEER amper tv-geld, komen er minder fans kijken,... En dat voor een club die ook dit jaar met verlies draaide EN nog ettelijke miljoenen schuld bevroren heeft.
Ofwel trekt de licentiecommissie de stekker eruit, ofwel trekken Joske en Gunther zich terug en laten ze alles op zijn beloop gaan wat gelijk staat aan paliatieve sedatie. Ofwel betalen ze op een of andere manier (Jos zelf, investeerders, supporteracties,...) dat geld aan Gram, maar dan blijft het schip wankelen, want in november is het dan wederom D-Day wanneer het volgende proces tegen Gram voorkomt. Plus dan heb je die andere schuldeisers die zullen zeggen "zeg, Gram krijgt hier zijn geld, maar wij moeten er nog jaren op wachten?".
Het is duidelijk: wat er ook gebeurt, de "nummer 1 die nooit zal vergaan", kan niet anders dan zinken. En of het nu vroeg of laat gebeurt, binnen dit en twee jaar praat er niemand nog over RAFC, maar hoogstens over Royal Westerlo Antwerp.
“Bij aanvang van de eerste landelijke competitie nog even in zwart en geel, kwam onze Antwerpse club via zalmroze twee jaar later in 1897 uit bij onze roodwitte kleuren, om nooit te verdwijnen.” bron: rafcmuseum.be