Caloes schreef:Sorry, maar dit is toch een non-discussie; AAC was een clubke van Engelse studenten en La Gantoise van de Gentse franstalige bourgeoisie.
Wat is daar bij beide ploegen nog van overgebleven? De identiteit van een club is niet vast te leggen in een stamnummer. De identiteit wordt voor mij grotendeels bepaald door zijn fans en die zijn na de fusie grotendeels hetzelfde gebleven. Rupelboer is bvb geen supporter van Lazio vanwege hun schitterende voetbalprestaties, maar meer omdat de club dichter bij zijn persoonlijke leven en overtuigingen staat dan Atlanta Bergamo.
Ik lees hier dikwijls dat supporters meer begrip hebben voor een Antwerpenaar die Deurne-fan is dan een Anderlechtsupporter. Ik niet. Anderlecht zou als club met zijn status en grandeur meer bij mij passen dan Deurne. Ik ken Antwerpenaren die liever naar Lierse of Waasland gaan dan naar die twee "crapuleuze" clubs. Ik versta dat volledig al is mijn perceptie van Beerschot dus nog altijd meer van de club met standing dan een agressieve club.
Ik vind de "haat" tussen beide clubs ook groter dan vroeger al was er toen meer agressie rond de stadions (dat was echter hooliganisme). Vroeger dacht je bijna enkel aan die andere club in de week van de derby. Nu is het een constante. Komt vooral door het virtuele opbod van wie nu wel de beste supporters heeft.
Dit komt vooral omdat zij al jaren aanmodderen in tweede klasse en sportief niks meer voorstellen waardoor zij constant de aandacht moeten leggen op allerlei randzaken. De rivaliteit met Beerschot is het enige wat hunnen dag nog goedmaakt, want wat hebben zij voor de rest?