Rhubesch schreef:Volgens mij wordt er wel gekeken naar de exploitatiekosten van het lopende jaar. Ze moeten hun budget voor het volgende seizoen wel waarmaken. Als daar een betaling van 800k inzit, dan moeten ze wel aantonen hoe ze dat gaan financieren. Of met de recettes of met een bijkomende lening (waar iemand toch voor moet garant staan).
Aangezien we de recettes mogen vergeten, zal er iemand toch borg moeten staan voor de lening. Welke zot gaat dit doen? Wetende dat er nog claims en miljoenen gaan volgen. Zolang GD in 2de speelt komt er jaarlijks een miljoen schuld bij omdat de kosten altijd de inkomsten overschrijden. Tweede klas is gewoon niet leefbaar en dat weet iedereen.
Komen ze dan in eerste klasse, dan kan hun budget opgekrikt worden. Maar kunnen ze dan die miljoenen schulden terugbetalen? Ook eerste klasse is amper leefbaar. Voor de top drie misschien; maar enkel Gent is erin geslaagd de schuldenlast af te bouwen, dankzij belangrijke uitgaande transfers.
Verhaegen zal volgens mij nooit de miljoenen neertellen om GD in leven te houden. Het zou veel goedkoper zijn om Berchem of Westerlo of Waasland Beveren of Lokeren over te nemen en uit te bouwen. Een factor kan ik niet genoeg inschatten: EGO. Zou Verhaegen zo'n groot EGO hebben dat hij die miljoenen toch investeert in GD om geen gezichtsverlies te lijden?
Dat faillissement sleept nu zo lang aan en de bedragen zijn nu zo groot geworden voor alle schuldeisers dat iedereen het definitieve opdoeken wil vermijden. Het is aangenamer voor de schuldeisers te zeggen: GD moet mij nog een miljoen ipv ik ben een miljoen kwijt omdat GD failliet is.
Ooit komt het er toch van, maar wij mogen niet gehaast zijn.
In de huidige omstandigheden kunnen ze nooit een deftige ploeg in mekaar boksen. Het voetbal en de sfeer zullen altijd overschaduwd worden door extra sportieve problemen. In deze manier kunnen ze alleen maar aanmodderen in tweede en misschien zelfs zakken.
Als ze definitief failliet zijn en in lagere reeksen terug beginnen vanaf nul, dan zijn ze misschien nog het gevaarlijkst. De huidige situatie is goed voor ons. Het faillissement is de perfecte situatie voor ons. Maar de grootste vijand van het goede is perfectie.
mvg
Je moet die recente situatie gewoon tot de essentie brengen : Hofmans en Co zijn daar volgens mij niet naar toe gegaan uit Antwerpliefde, maar inderdaad uit ego en vooral rancune, en niets anders. En dat komt nooit goed, mede omdat ze in het verleden bewezen hebben het niet te kunnen. Hun expirement hier is volledig mislukt, ze zijn in hun bloot gat gezet en zeer vriendelijk buitengegooid (mits uitcashing), en hebben vooral daarna de allergrootste inschattingsfouten gemaakt :
1. De boel hier zo financieel verzieken dat ze nooit hadden gedacht dat PVO het voor elkaar zou krijgen dat we ten eerste de licentie zouden behalen laat staat de ploeg verder uit te bouwen zoals hij momenteel bezig is.
2. Er van uit gaan dat dat gedeelde stadion er zeker kwam, dat dit deze legislatuur nog in kannen en kruiken zou zijn zodat mits de verkoop van die bosuilgronden iedereen netjes zou betaald kunnen worden. Want als heel dat kluwen met hypotheken, privaatbelangen, rechten van opstal er niet geweest was waren die al lang met een propere lei begonnen. Heb altijd gezegd dat vooral die Bosuil de nagel aan hun doodskist is, al jaren aan een stuk. Hadden die een ander stadion gehad om naar uit te wijken hadden ze al lang een vereffening aangegaan.
3. Ze gingen er van uit dat de sportieve push na die overname veel groter zou dan is uitgevallen. Ze zullen dit nooit toegegeven maar ze hielden wel rekening met een promotie op korte termijn. Ze hadden veel meer inkomsten verwacht en nooit gedacht dat ze het slechtste seizoen ooit zouden spelen. En dat zal zeker zijn repercutie hebben al zeker op het volgend seizoen.
4. Ze dachten dat met Wauters buiten te zwieren ze van een lastpost van af waren, die lastpost wordt op korte termijn vijand nummer één.
5. Ze dachten dat er na die overname en na bevriezing van bepaalde schulden andere investeerders op de kar zouden springen. Nu blijkt dat schuldeisers niet het geduld of medelijden hebben, blijven die weg.
6. Die allerbeste supporters van het land zullen er voor zorgen dat ze daar niet zo snel met de staart tussen de benen gaan lopen. Anders hadden ze nu al weg geweest. Met wat marginalen op te vrijen alleen kom je er niet.
7. Volgens mij is die overname veel en veel te snel gebeurd. Volgens mij is daar door Wauters en Co niet alle informatie vrijgegeven.
8. Het blijkbaar borgstellen met privébezit tegenover Collin toont nogmaals het gepanikeer en het onrealisme aan.
En verder denk ik ook dat die op termijn wel failliet zullen gaan, maar helemaal van de aardbodem verdwijnen geloof ik nooit. Als die kans krijgen om schuldenvrij te herbeginnen is het inderdaad wel veel gevaarlijker, dat potentieel is er nu eenmaal.